تست باتری لپ تاپ hp

تست باتری لپ تاپ HP | زمان تعویض باتری

شاید برایتان جالب باشد که با تست باتری لپ تاپ hp آشنا شوید. باتری هر دستگاهی از جمله گوشی و لپ تاپ به مرور زمان ضعیف می‌شود و در واقع حداکثر ظرفیت آن کاهش پیدا می‌کند. یعنی اگر مثلا در ابتدا گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد بعد از دو سال تنها ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت از این ظرفیت در دسترس قرار خواهد داشت و به همین دلیل هم دوام دستگاه به مرور کمتر می‌شود. در ادامه قصد داریم تا به بیان مطالبی درباره تست باتری لپ تاپ hp بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با این موضوع تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

باتری لپ تاپ ها چگونه است؟

باتری لپ تاپ ‌ها نیز دقیقا همین حالت را دارد و به مرور زمان و با هربار شارژ کردن مقداری از ظرفیت آن کم می‌شود و بعد از چند سال استفاده احتمالا به یک باتری جدید نیاز پیدا خواهید کرد. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که از کجا میزان سلامت باتری خود را متوجه شویم که بتوانیم تصمیم به تعویض آن بگیریم؟ در این مطلب به سراغ برند HP می‌رویم و روش‌های تست باتری لپ تاپ hp را شرح می‌دهیم.

 

باتری لپ تاپ ها چگونه است؟

 

hp برای لپ تاپ ‌های خود نرم افزار عیب یابی در نظر گرفته و به کمک آن می‌توانید سلامت قطعات سخت افزاری را چک کنید. این برنامه می‌تواند سلامت تست باتری لپ تاپ hp را بسنجد. ممکن است بسته به نسخه ‌ای از ویندوز یا HP PC Hardware Diagnostics که استفاده می‌کنید، مراحل گفته شده در ادامه می‌تواند کمی متفاوت باشد. اما در نهایت کلیت مسیر مشابه است و شما می‌توانید از این طریق عمر باتری لپ تاپ hp خود را بسنجید.

تست باتری لپ تاپ hp از طریق PC Hardware Diagnostics

برای تست باتری لپ تاپ hp کامپیوتر خود را روشن کنید. پس از بالا آمدن ویندوز به بخش سرچ پایین سمت چپ بروید و عبارت HP PC Hardware Diagnostics Windows را سرچ کنید. حال به روی نتیجه نمایش داده شده کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. اگر بخش HP PC Hardware Diagnostics Windows یافت نمی‌شود، ابتدا از طریق این لینک این برنامه را دانلود و نصب کنید. در مرحله بعدی گزینه Component Tests را انتخاب کنید. حال در بین موارد موجود به بخش Power بروید.

در این مرحله گزینه Battery Check را انتخاب کرده و Run once را بزنید. منتظر بمانید تا فرآیند به طور کامل انجام شود. این بخش ممکن است بسته به قدرت سیستم شما و موارد دیگر چند دقیه زمان ببرد. زمانی که تست انجام شد، در صفحه Component Tests گزینه Finish را بزنید. به بخش Test Logs بروید تا همه‌ی نتایج تست باتری لپ تاپ hp انجام شده به طور کامل برای شما نمایش داده شود. در این صفحه اگر گزینه‌ های مربوط به باتری همگی Passed بودند، که باتری لپ تاپ شما کاملا سالم است. در غیر این صورت در ادامه توضیح می‌دهیم که هر Status چه معنایی دارد. تست باتری لپ تاپ hp از واجبات است.

تست باتری لپ تاپ hp از طریق PC Hardware Diagnostics

 

عبارت Weak یا Very weak

اگر در تست باتری لپ تاپ hp این نوشته نمایش داده شد، یعنی به طور کلی باتری شما سالم است و مشکلی ندارد. اما عملکرد آن ضعیف‌تر شده و حالا سریع ‌تر نیاز است که لپ تاپ را به شارژ متصل کنید. در صورت مشاهده این پیغام هم می‌توانید تا مدتی دیگر از همین باتری کنونی استفاده کرده و یا این که باتری را نو خریداری کنید تا شارژ دهی لپ تاپ بهتر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز تعمیر موبایل تهران مراجعه کنید.

عبارتReplace: اگر با این پیغام مواجه شدید حتما باید به فکر تعویض باتری لپ تاپ hp  خود باشید. در واقع این پیغام به شما یادآور می‌شود که ادامه استفاده از باتری کنونی می‌تواند مشکلاتی را برای خود باتری یا دیگر قطعات لپ تاپ به وجود بیاورد و باید حتما باتری تعویض شود.

عبارتFailure  با آیدی نامبر مشخص

در صورت نمایش این نوع پیغام یعنی باتری لپ تاپ شما ایراد سخت افزاری دارد و باید به دنبال رفع مشکل موجود باشید. برای یافتن مشکل موجود، عدد ارور را در گوگل جستجو کنید. تست باتری لپ تاپ hp بسیار ساده است. مرکز تعمیر گوشی تهران می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

عبارت No battery: این عبارت یعنی برنامه هیچ باتری را درون لپ تاپ تشخیص نداده است. این ارور در واقع یادآور می‌شود که باتری به درستی در جایگاه خود قرار نگرفته است. یک بار باتری را از جایگاه خود خارج کرده و مجدد آن را جایگذاری کنید. اگر همچنان همین ارور نمایش داده می‌شد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

 

عبارتFailure  با آیدی نامبر مشخص

 

عبارت Unknown: ین عبارت یعنی برنامه نتوانسته دسترسی درستی به بخش باتری داشته باشد و اطلاعات این بخش را بررسی کند. یک بار درایورهای مختلف لپ تاپ را بروزرسانی کرده و مجدد تست را انجام دهید.

سخن پایانی

از آن جایی که باتری یکی از مهم ترین بخش های لپ تاپ به حساب می آید، باید در تست باتری لپ تاپ خود دقت زیادی به خرج دهید. اگر باتری لپ تاپ و گوشی شما دوچار مشکل شد، حتما باید تعمیر وسیله خود را به به یک مرکز تعمیر تخصصی لوازم دیجیتال معتبر و خوش نام بسپارید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به مرکز تعمیرات دلتافیکس است. زیرا در این مجموعه تکنیسین های ماهر و با تجربه ای مشغول به کارند که می توانند وسایل شما را با بهترین کیفیت و مثل روز اول تعمیر کنند.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *