تمیز کردن کامپیوتر

نحوه اصولی تمیز کردن کامپیوتر چگونه است؟

برای تمیز کردن کامپیوتر همیشه از دستمال‌های نرم و لطیف مثل پارچه‌های میکروفیبر استفاده کنید. همیشه مراقب باشید که روی صفحه نمایش کامپیوتر خط نیاندازید. فراموش نکنید که مواد شوینده الکل دار ممکن است تا نوشته‌های روی کیبورد را از بین ببرد. همچنین باعث آسیب زدن به مانیتور شود. در واقع شما با ترکیبی از آب و سرکه می‌توانید بهترین ماده تمیزکننده برای کامپیوتر را تهیه کنید. چنانچه تمایل دارید تا با نحوه اصولی تمیز کردن اجزای کامپیوتر آشنا شوید. پس در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین راهکارهای تمیز کردن سیستم‌های کامپیوتری را به شما آموزش دهیم.‌

نحوه صحیح تمیز کردن کامپیوتر

از آنجایی که گرد و خاک دشمن اصلی سیستم‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. بنابراین لازم است تا نسبت به تمیز بودن کامپیوتر خود حساسیت به خرج دهید. پس چنانچه مشاهده کردید که کامپیوتر شما دچار آلودگی و یا گرد و غبار شده است در اسرع وقت نسبت به تمیز کردن کامپیوتر خود اقدام نمایید.
برای انجام این کار ابتدا یک دستمال کاملاً نرم تهیه کنید. هرگز برای پاک کردن کامپیوتر دستمال‌های زبر را به کار نبرید.
چون این نوع دستمال‌ها ممکن است خط‌های ریزی را روی مانیتور سیستم ایجاد کنند.
در صورتی که دستمال‌های میکروفیبر به راحتی آلودگی را به خود جذب کرده و هیچ نوع آسیبی به صفحه نمایش کامپیوتر وارد نمی‌کند.

طرز تمیزکردن سیستم‌های کامپیوتری

 

طرز تمیزکردن سیستم‌های کامپیوتری

 
همه ما می‌دانیم که مهم‌ترین قسمت هر کامپیوتری کیس آن است.
اما سؤال اینجاست که چگونه کیس را تمیز کنیم؟
در حقیقت برای تمیز کردن کامپیوتر هیچ‌گاه از مواد شوینده‌ای که حاوی الکل می‌باشد استفاده نکنید؛ زیرا الکل به راحتی می‌تواند نوشته‌های روی قطعات کیس را پاک کند. در صورتی که مخلوط آب و سرکه بدون هیچ آسیبی رساندنی می‌تواند به سادگی گرد و غبار قطعات مختلف کامپیوتر را تمیز کند. البته امروزه اسپری تمیز کننده کیس کامپیوتر به عنوان بهترین محلول برای گردگیری کیس شناخته شده است.

تمیز کردن خط خوردگی‌ها

گاهی اوقات به غیر از گرد و خاک کامپیوتر موارد دیگری مثل خط خوردگی باعث نازیبایی در سطح کامپیوتر می‌شود. اصولاً برای تمیز کردن کامپیوتر و رهایی از این خط خوردگی‌ها بهتر است از خمیر دندانی که فاقد سفید کننده است استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا خمیر دندان را روی یک دستمال میکروفیبر زده و به آرامی روی خط خوردگی‌ها بمالید. سپس اجازه دهید تا خمیر دندان خشک شود و بعد با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. فراموش نکنید که برای این کار می‌توان به جای دستمال از گوش پاک کن هم استفاده کرد.
همچنین بخوانید: مهم‌ترین اقدامات پس از آب خوردگی لپ تاپ

تمیزکردن صفحه کلید کامپیوتر

 

تمیزکردن صفحه کلید کامپیوتر

 
حتماً بارها دیده‌اید که کیبورد یا همان صفحه کلید بیشتر از هر قسمت دیگری دچار خاک خوردگی و آلودگی می‌شود. برای از بین بردن گرد و غبار در میان دکمه‌های کیبورد  بهتر است از سشوار استفاده کنید. البته برای انجام این کار اول از همه سیستم برق کامپیوتر را قطع کرده و بعد از آن دیواره‌های کیس را باز کنید. به همین راحتی می‌توانید گردگیری صفحه کلید کامپیوتر را انجام دهید. چنانچه دکمه‌های کیبورد آلوده و کثیف بودند بهتر است برای تمیز کردن کامپیوتر از اسپری تمیز کننده قطعات کامپیوتر استفاده کنید.

تمیز کردن قسمت‌های مختلف کامپیوتر

 

تمیز کردن قسمت‌های مختلف کامپیوتر

 
برای اینکه بتوانید قسمت‌های مختلف سیستم‌های کامپیوتری را تمیز کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم از جارو برقی استفاده کنید. البته زیاد جارو برقی را به قطعات سخت افزاری سیستم نزدیک نکنید؛ چون ممکن است باعث بلعیدن و یا جابجایی قطعات ریز در کیس شود. در نهایت اینکه برای تمیز کردن  کامپیوتر به غیر از مانیتور می‌توانید مقداری سرکه سفید صنعتی را با مقداری مساوی آب مخلوط کنید و با این ترکیب هر کثیفی و گرد و غباری را از بین ببرید. همیشه به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن اجزای کامپیوتر از مواد شیمیایی استفاده نکنید بلکه محلول‌هایی را به کار ببرید که پایه‌ی آن‌ها آب است.

سخن پایانی

تمیز کردن کامپیوتر کار راحتی نیست.
ولی انباشته شدن جرم‌ها و آلودگی‌ها در قسمت‌های مختلف کامپیوتر می‌تواند مانع از عبور جریان هوا در کیس و کیبورد شود.
در نتیجه فن سیستم به خوبی کار نکرده و کامپیوتر عملکرد نامناسبی خواهد داشت.
پس سعی کنید هرچند وقت یکبار به صورت اساسی کامپیوتر خود را تمیز کنید.
البته همیشه به خاطر داشته باشید که سیستم خود را در محلی قرار دهید که زیاد در معرض گرد و غبار نباشد.
فراموش نکنید که هیچ مایعی را به اجزای کامپیوتر اسپری نکنید.
بلکه ماده تمیز کننده را به پارچه نرم و لطیفی اسپری کرده و سپس روی قطعات و لوازم سیستم بکشید.
مراقب باشید که الکتریسیته ساکن جارو برقی صدمه‌ای به کامپیوتر وارد نکند. البته استفاده از جاروهای شارژی می‌تواند مناسب‌تر از جارو برقی باشد. ‌

برای درخواست سرویس کلیک کنید


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *