آیا می‌دانید چگونه کیس را باز کنیم؟ + آموزش کامل

آیا می‌دانید چگونه کیس را باز کنیم و بستن قطعات کیس جدید به چه صورت است؟ اگر قصد دارید تا یک کیس جدید را با کیس قدیمی خود تعویض کنید. باید در اولین مرحله بتوانید تمام قطعات کیس قبلی را با مهارت از سیستم اصلی جدا کنید. سپس آن‌ها را در کیس جدید قرار دهید. اما باید دید طریقه باز کردن و نصب کردن این قطعات سخت‌افزاری به چه صورت است؟

چگونه کیس را باز کنیم؟

با توجه به آموزش مونتاژ کردن کیس کامپیوتر شما به‌راحتی می‌توانید طریقه باز کردن کیس را هم یاد بگیرید. برای انجام این کار ابتدا به یک پیچ‌گوشتی چند سو و یک‌کاسه برای نگهداری پیچ‌ها نیاز دارید. بهتر است برای باز کردن سیستم‌های کامپیوتری از دستبندهای ضد استاتیک استفاده کنید. برای شروع لازم است تا تمام کابل‌های پاور و سیم‌های مربوط به دیتا را از سیستم جدا کنید. سپس برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته نیز کیس را در مکانی قرار دهید که فاقد فرش است‌. بعدازآن سعی کنید پنل های اطراف کیس را با دقت باز کنید.

البته فراموش نکنید که تمامی پیچ‌ها را داخل کاسه بریزید.

حالا شما به‌راحتی می‌توانید به قطعات درون کیس دسترسی داشته باشید.

اگر در فضای داخلی کیس فیلترهای حاوی گرد و خاک وجود دارد باید حتماً این قطعه‌ها را هم بیرون بیاورید.

همچنین بخوانید: نحوه اصولی تمیز کردن کامپیوتر چگونه است؟

طریقه جدا کردن پاور از کیس کامپیوتر

در پاسخ اینکه چگونه کیس را باز کنیم باید گفت تمامی کیس ها مجهز به یک منبع تغذیه هستند. اصولاً تمام کابل‌های سیستم به این پاور متصل می‌شوند. پس چنانچه در همان ابتدای کار پاور را از کیس خارج کنیم قطعاً می‌توانیم قطعات دیگر کیس را به‌راحتی بیرون بیاوریم‌. البته در برخی موارد لازم است تا اجزایی مثل کولر CPU را هم از کیس خارج کنیم. توجه داشته باشید که شما برای بیرون آوردن PSU بهتر است در داخل کیس ارتباط میان پاور و قطعاتی مانند:

  • ریل اصلی
  • ریل پردازنده
  • کارت گرافیک
  • کابل‌های پاور
  • هارد دیسک
  • کابل پاور
  • درایو
  • فن های کیس

و دیگر اجزا را کلاً قطع کنید. چنانچه کیس شما مجهز به یک منبع تغذیه مدولار است حتماً باید قبل از هر گونه اقدامی سیستم‌های ارتباطی را از هر دو طرف کامپوننت و پاور بکشید تا کابل ها به‌راحتی آزاد شوند. فراموش نکنید که پیچ‌های پاور را باز کنید تا به سادگی منبع تغذیه از بدنه کیس جدا شود.

نحوه جدا کردن هارد و درایو دیسک از کیس

برای خارج کردن هارد از محفظه داخلی کیس باید قبل از هر کاری ارتباط همه کابل‌های دیتا SATA را با دقت تمام از هارد دیسک و قسمت های دیگری مثل مادربورد را قطع کنید. زمانی که شما سیم‌های پاور و دیتا را جدا کردید حالا می‌توانید هارد را هم بیرون بیاورید. در پاسخ اینکه چگونه کیس را باز کنیم لازم است بدانید که با جدا کردن کابل ها و پیچ‌ها به آسانی می‌توانید تمام اجزای کیس را باز کنید و بیرون بیاورید. مثلاً در اینجا بعد از خارج کردن درایو از اسلایدر و باز کردن کابل دیتا این امکان وجود دارد تا دیتا را داخل کیس بیرون بیاورید.

چگونه کارت گرافیک کیس را باز کنیم؟

اگر قصد دارید که تنها کارت گرافیک را از سایر اجزای درون کیس جدا کنید باید اول از همه کابلی که میان کارت گرافیک و منبع تغذیه است را جدا نمایید. توجه داشته باشید که یک زبانه پلاستیکی دقیقاً در قسمت انتهای اسلات کارت وجود دارد. سعی کنید آن را فشار دهید تا زبانه روی مادربورد جای بگیرد حالا می‌توانید کارت گرافیک را از کیس خارج کنید. البته در پاسخ اینکه چگونه کیس را باز کنیم باید گفت به غیر از کارت گرافیک لازم است به سایر کارت‌های موجود در کیس هم توجه داشته باشید. پس اگر شما در کنار کارت گرافیک کارت صدا و یا اجزای دیگری مثل کارت شبکه وای فای نصب کرده‌اید به همین روش می‌توانید این نمونه کارت‌ها را هم جدا کنید.

چگونه-کیس-را-باز-کنیم

فن کامپیوتر را چگونه از کیس باز کنیم؟

برای اینکه بدانید چگونه کیس را باز کنیم باید جدا کردن قطعاتی نظیر فن را هم بلد باشید. اصولاً فن های کامپیوتر اجزایی هستند که برای خنک کردن قسمت های مختلف کیس تعبیه شده‌اند. در واقع فن ها می‌توانند گرمای حاصل از کارکرد قطعات کیس را به صورت هوای گرم از کیس خارج کنند. پس برای جدا کردن فن ها از محفظه داخلی کیس لازم است تا اتصال این قطعه را از پورت مادربورد قطع کنید. معمولاً این اتصال توسط 3 یا 4 پینه به ایجاد شده است.

نحوه برداشتن مادربورد از کیس

در زمانی که قصد دارید مادربورد را از کیس خارج کنید بهتر است به اجزای دیگری مثل رم، CPU و حتی قطعاتی مانند کولر کاری نداشته باشید؛ چون غالباً این نوع قسمت‌ها وزن زیادی ندارند. پس به‌راحتی همراه مادربورد از کیس بیرون آورده می‌شوند. اما سؤال اینجاست چگونه کیس را باز کنیم و جا به جایی مادربورد را انجام دهیم؟

در پاسخ باید گفت اگر تعداد کولرهای پردازنده در کیس زیاد است بهتر است ابتدا کولرها را جدا کنید تا بتوانید به پیچ‌های مادربورد دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم که کیس را به پهلو بخوابانید. سعی کنید قبل از باز کردن مادربورد از تمام قسمت های آن عکس بگیرید.

تا در زمان نصب با مشکل بستن پیچ‌ها برخورد نکنید. به خاطر داشته باشید که مادربورد توسط پیچ‌های زیادی به بدنه کیس متصل شده است.

سخن پایانی

برای اینکه به‌راحتی بتوانیم چگونه کیس را باز کنیم لازم است تا قبل از هر کاری تمامی اجزای مختلف کیس را بشناسیم. گاهی اوقات لازم نیست که هر قسمت از کیس را به طور جداگانه باز کرده و بیرون بیاوریم. بلکه این امکان وجود دارد تا با خارج کردن یک قطعه از کیس سایر اجزای متصل به آن را هم بیرون بیاوریم. همیشه به یاد داشته باشید که مهم‌ترین قسمت هر کیس منبع تغذیه آن است.

پس با بیرون آوردن پاور می‌توانید سایر اجزای یک کیس را نیز با باز کردن پیچ‌های متصل شده به بدنه کیس خارج کنید.

در نهایت تمام قطعه‌ها را از به سادگی از کیس قدیمی بیرون آوربد.

با دقت درون کیس را تمیز کنید.

حالا قطعات کیس جدید را بر عکس مراحلی که برای باز کردن کیس به کار بردید می‌توانید به درون کیس جدید وصل کنید.

دلتافیکس آماده ارائه خدمات تعمیرات لپ تاپ و موبایل به شماست:

  • 021-44271401
  • 021-44271402

 


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *