ریکاوری هارد

بهترین روش برای بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد

اگر به هر دلیلی اطلاعات سیستم کامپیوتری شما حذف شده است شما می‌توانید با ریکاوری هارد خراب شده این مشکل را برطرف کنید. البته هر نوع هاردی می‌تواند خرابی های خاص خود را داشته باشد؛ ولی به هر حال با ریکاوری کردن هارد این امکان وجود دارد تا اطلاعات هارد مجدداً بازیابی شود. همچنین مشکل هارد تا حد زیادی از بین رفته و داده های سیستم در اختیار کاربر قرار بگیرد. پس در خرید هارد دقت کنید.

نحوه ریکاوری هارد کامپیوتر

هاردها مهم‌ترین ابزارهایی هستند که جهت ذخیره داده های سیستم طراحی شده‌اند. هرچند گاهی اوقات این هاردها به دلایل مختلفی خراب می‌شوند و بخش زیادی از اطلاعات خود را از دست می‌دهند. پس یکی از مشکلات رایجی که اغلب در بدسکتور شدن هاردها رخ می‌دهد از بین رفتن اطلاعات هارد است. معمولاً برای رفع این مشکل چاره‌ای جز ریستات کردن هارد وجود ندارد. اما توجه داشته باشید که روش های ریکاوری کردن هارد تنها یک شیوه عمومی است. نمی‌توان از آن به عنوان یک روش بسیار مطمئن برای رفع تمام خرابی های هارد استفاده کرد. بنابراین جهت بازیابی اطلاعات هارد باید اول از همه نوع خرابی را توسط کارشناسان حرفه‌ای مشخص کرد. سپس با کمک تجهیزات و ابزارهای مخصوص اقدام به ریکاوری کردن هارد لپ تاپ یا کامپیوتر نمود.

البته نکته مهمی که در مورد بازیابی اطلاعات هارد باید در نظر داشت عبارت است از:
• هیچ گاه مشکل فیزیکی هارد دیسک را خودتان برطرف نکنید.
• همیشه برای ریکاوری هاردهایی که بر اثر ضربه یا وارد آمدن فشار آسیب فیزیکی دیده‌اند از نرم افزارهای مختلف استفاده نکنید.
• از قرار دادن هارد دیسک درون فریزر خودداری کنید.
• هیچ وقت برای تعویض هارد اقدام به باز کردن آن نکنید؛ چون مطمئناً وضعیت هارد بدتر خواهد شد.
• همیشه به خاطر داشته باشید که اولین کار برای ریکاوری هارد فرمت شده یا هر نوع دیگر خاموش کردن آن است. سپس بازیابی اطلاعات آن را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید.

تست کارکرد هارد پیش از بازیابی اطلاعات

اگر زمانی مشاهده کردید که اطلاعات هارد دیسک شما دچار اختلال شده است. پیش از آنکه ریکاوری هارد اکسترنال و هر نوع هارد دیگری را انجام دهید. بهتر است هارد را بر روی سیستم های دیگری مورد بررسی قرار دهید. همچنین از طریق پورت اتصال آن را امتحان کنید. زیرا این امکان وجود دارد که مشکل اصلی مربوط به کابل دستگاه و یا عملکرد سیستم باشد.

بهترین روش برای ریکاوری هارد

ریکاوری هارد ssd

اگر شما به عنوان یک فرد متخصص قصد دارید تا بازیابی اطلاعات کامپیوتر را انجام دهید بهتر است هارد دیسک داخلی را از باکس جدا کنید. سپس درایو را به صورت مستقیم به سیستم نصب کنید تا هارد مجدداً ریکاوری شود. البته یادتان باشد پیش از لمس کردن هارد دیسک داخلی حتماً الکتریسیته بدنتان را به شیء دیگری انتقال دهید. همچنین برای باز کردن درایو داخلی سیستم را به طور کامل خاموش کنید. به خاطر داشته باشید که جدا کردن درایو می‌تواند گارانتی آن را از بین ببرد.

علت خراب شدن هارد چیست؟

عوامل زیادی می‌تواند موجب اختلال عملکرد در هاردهای مختلف شود. از جمله این علت ها عبارت‌اند از:
• قطع کردن هارد از سیستم بدون اجکت کردن
• ویروسی شدن هارد
• ایجاد بدسکتور در هارد
• به وجود آمدن خطای سیستم فایل
• وارد آمدن ضربه و فشار به هارد
• متصل نمودن هارد به گوشی یا تلویزیون
• فرمت شدن هارد
• و غیره

نحوه بازیابی اطلاعات هارد فرمت شده

اگر شما به طور اتفاقی اطلاعات سیستم خود را پاک کرده‌اید و یا گمان می‌کنید که این فایل‌ها به دلیل اختلالات نرم افزاری حذف شده‌اند. بنابراین به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید از طریق نصب برخی نرم افزارها نیز داده های هارد فرمت شده را به دست آورید. در واقع امروزه نرم افزارهای قدرتمندی وجود دارد که می‌توانند تمامی اطلاعات موجود در سیستم را ریکاوری کنند. حتی ممکن است این اطلاعات پاک شده و یا حتی فرمت شده باشند. خوب است بدانید که در انجام ریکاوری هارد پارتیشن بندی شده، هارد کامپیوتر و… کلیه فایل‌هایی که حتی از مدت‌ها قبل هم پاک شده‌اند مجدداً قابل بازیابی هستند.

چند نکته مهم برای ریکاوری کردن هارد

حتماً برای دانلود نرم افزارهای ریکاوری هارد از سایت های معتبر استفاده کنید. زیرا بیشتر کرک ها در فضای مجازی می‌توانند سیستم شما را هک کنند. از طرفی داده های ریکاوری شده را مجدداً بر روی هارد قبلی ذخیره‌سازی نکنید. در طول اسکن کردن بهتر است نتیجه اسکن را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین فایل‌های مورد نظر خود را با دابل کلیک کردن پیش نمایش دهید. سعی کنید از برنامه های بازیابی اطلاعات رایگان استفاده نکنید.
چنانچه توسط نرم افزارهای مناسب موفق به ریکاوری هارد فرمت شده با گوشی نشدید به شما توصیه می‌کنیم دیسک را خاموش کرده و اجازه دهید تا ریکاوری به صورت ناموفق باقی بماند. در این حالت ممکن است اطلاعات مجدداً بازنویسی شوند. البته اگر اطلاعات سیستم شما زیاد مهم نیست بهتر است از آن‌ها یک نسخه پشتیبانی آماده کنید.

سخن پایانی

چنانچه زمانی نتوانستید به اطلاعات ذخیره شده در سیستم کامپیوتری خود دسترسی پیدا کنید. یا اینکه به طور تصادفی بسیاری از اطلاعات و فایل‌های سیستم خود را حذف کرده‌اید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از ریکاوری هارد نیز تمام اطلاعات سیستم را بازیابی کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از برخی نرم افزارهای کامپیوتری نیز اطلاعات سیستم حتی بعد از فرمت شدن هم قابل بازیابی هستند.

دلتافیکس آماده ارائه خدمات تعمیرات لپ تاپ و موبایل به شماست:


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *